Jumat, 22 Juni 2012

An Invitation from Dr. Dino Patti Djalal, Ambassador of The Republic of Indonesia to the United States







Dear fellow Indonesian diasporas,

I am pleased to announce that the first Congress of Indonesian Diaspora will be held in Los Angeles, from 6th to 8th of July 2012. We consider this Congress to be a historic gathering, as it would be the first time the Indonesian diasporas worldwide will meet in a single forum to renew and enhance their connections with one another and with Indonesia.

The Indonesian diasporas form a distinct and dynamic community spread all around the world. They can be found in Australia, Brazil, Canada, China, Egypt, France, Germany, Great Britain, India, Japan, Jordan, Madagascar, Malaysia, The Netherlands, New Caledonia, The Philippines, Qatar, Russia, Saudi Arabia, Singapore, South Africa, South Korea, Suriname, Thailand, Timor Leste, Turkey, The United Arab Emirates, The United States, Vietnam, and many others.

The Indonesian diasporas consist of Indonesian passport holders, and also foreign nationals of Indonesian origin. It also includes : spouses and children of Indonesians living abroad; "Friends of Indonesia"; as well as foreign citizens with close cultural connections with Indonesia. As such, the Indonesian diasporas is a reasonably sizeable, diverse community. Hence, the theme of the Congress: “The Power of Harmony in Diversity. Unleashed Worldwide".

The main purpose of the Congress is to connect these various dots of Indonesian diaspora communities worldwide. We believe that by making these connections, empowerment and opportunities will flourish, creating win-win benefits for all. After all, the Indonesian diasporas are rich with ideas, resources, skills, and networks. I personally estimate that the size of the Indonesian diasporas is at least twice the population of Singapore, with per capita income at least five times the per capita income of Indonesia.

The Congress of Indonesian Diasporas will be held at the Los Angeles Convention Center. It will a meeting place not just among the Indonesian diasporas, but also between the Indonesian diasporas and Indonesia’s government officials, politicians, cultural icons, corporate players and opinion leaders. We expect the following speakers to attend : Minister of Tourism and Creative Economy, Dr. Mari Elka Pangestu; Minister for National Education, Prof. Dr. Ir. KH. Mohammad Nuh, DEA; Chairman of the National Economic Committee, Chaerul Tanjung; Managing Director of the World Bank Dr. Sri Mulyani; Chairman, President and CEO of Marvell Technology Group, Dr. Sehat Sutardja; Chairman of Indorama Corporation, Sri Prakash Lohia; celebrated Physicist, Prof. Dr. Yohanes Surya; producers of Indonesian hit action film The Raid; actor Nicholas Saputra, actress Cinta Laura, and many others. The Congress will also discuss issues that are important to the diasporas, among others : “Entrepreneurship and Making Career Choices”, “Education and Innovation”, “Doing Business in Indonesia, and in the US”, “Creative and Knowledge Economy: Ideas from Diaspora”, Youth Forum, “Pluralisms, Democracy and Good Governance in Indonesia”, “Indonesianists Forum”, “Citizenship and Immigration Issues”, “Promoting Indonesian Soft Power”, “Connecting with Local Politics and Governments”, “Indonesian Migrant Workers Forum”, "Permias USA forum", etc. We will also have a Job Fair to connect Indonesian and international companies with the diaspora talents.

We expect participation from a broad range of spectrum of the diaspora communities : entrepreneurs, students, religious leaders, politicians, artists, government officials, bankers, NGOs, workers, journalists, doctors, lawyers, etc.

The 3-day event will consist of a combination of extensive parallel discussions during the day, and live entertainments in the evenings, and will be closed on Sunday afternoon with a Declaration of Indonesian diasporas and other practical plans yet to be determined.

I am therefore pleased to extend a call to the Indonesian diasporas to join this historic event. This invitation is applicable only to Indonesian diasporas living outside Indonesia. To register, please visit the following link: http://diasporaindonesia.org/registration.php.

Further information is also available in our website: www.diasporaindonesia.org or our Facebook account: Diaspora RI, and Twitter @diasporari. As space is limited (2,000 seats), we encourage you to register at your earliest convenience.

Interested participants are expected to cover their own travel and accommodation costs to Los Angeles. However, we may be able to prove subsidized hotel accommodation to those who need it most.

Finally, I respectfully request your assistance to forward this invitation to other Indonesian diasporas, wherever they may be, along with my warm greetings. I look forward to seeing and meeting you in Los Angeles.

Salam and peace,



Signed



Dr. Dino Patti Djalal
Ambassador of the Republic of Indonesia
to the United States of America



* Click here to download the Letter in pdf format

2 komentar:

  1. BERITA BAIK BERITA BAIK

    Halo semuanya, saya SUWANDI dari indonesia. Saya menyarankan Anda semua di sini untuk tidak mengajukan pinjaman di mana-mana untuk perusahaan atau pemberi pinjaman di halaman web ini, sebagian besar perusahaan di sini adalah tipuan, penipuan dan penipuan, dan juga beberapa testimonial di sini salah, mereka adalah orang yang sama. Karena itu, tolong berhati-hatilah untuk tidak menjadi persekutuan mangsa Indonesia. Saya ditipu empat kali kira-kira Rp 200.000.000 untuk biaya registrasi, biaya transfer, bea cukai dan biaya asuransi, setelah pembayaran ini saya tidak mendapatkan pinjaman saya, tapi mereka meminta saya untuk membayar berkali-kali. Ini akan menarik minat Anda untuk mengetahui ada undang-undang tentang pembiayaan undang-undang atau peraturan dewan ini untuk mendapatkan pinjaman dari undang-undang pemberi pinjaman atau perusahaan mana pun. Saya bersyukur bahwa saya menerima pinjaman cepat sebanyak $ 250.000 dari perusahaan yang diperkenalkan teman saya Achmad Halima. Perusahaan pinjaman yang dapat dipercaya dan dapat dipercaya (ALEXANDER ROBERT). Mereka sekarang menjadi perusahaan terbesar di AS, Eropa dan seluruh Asia. Misi dan komitmen Anda kepada Alexander's Loan Company didedikasikan untuk meringankan impian Anda dan membantu kita semua yang telah ditipu dan ditipu dalam proses mendapatkan pinjaman segera, memberi Anda keramahan kelas dunia. Perusahaan Pinjaman Alexander atau pemberi pinjaman pinjaman tahu apa yang seharusnya ada di sepatu Anda dan mereka berusaha keras untuk tidak melupakan perasaan itu. Mereka akan mendapatkan kepercayaan Anda dengan mengkomunikasikan kepada Anda informasi yang perlu Anda ketahui, jika Anda perlu mengetahui dan hak untuk menawarkan pinjaman (pedagang pribadi atau pinjaman) dan layanan keuangan.

    Saya sangat mengabdikan diri untuk membantu negara saya mendapatkan pinjaman dari penipuan dan segera, e-mail saya (suwandirobby01@gmail.com) atau (achmadhalima@gmail.com)

    Hubungi saya atau (alexanderrobertloan@gmail.com) untuk informasi lebih lanjut, saya bersedia membantu. Tuhan memberkati kalian semua.

    BalasHapus
  2. Halo,
    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya sarankan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, karena ada begitu banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 pemberi pinjaman, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang karena berhutang.

    Saya hampir menyerah sampai saya meminta saran dari seorang teman yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asli dan perusahaan yang sangat andal yaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa ada tekanan dan pada suku bunga rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa rekening bank saya dan menemukan jumlah pinjaman yang saya minta telah ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan apa pun sehingga saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya ingin Anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati karena ia sangat membantu dalam kehidupan dan kehidupan finansial saya. Anda harus menganggap diri Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui email: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika Anda memerlukan informasi tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman dari Ibu Alicia Radu, Anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya akan dengan senang hati menjawab Anda karena Anda juga dapat membantu orang lain setelah Anda menerima pinjaman Anda.

    BalasHapus